Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Fosterfamiljen Del 1

Av Cornelia - 21 januari 2009 15:35

Jasmines pappa hade flyttat när Jasmine var 5, kan orkade inte mer sa han, och några år senare så träffade han en ny tjej och flyttade till Spanien.

Jasmines mamma bryr sig inte ett dugg om Jasmine, den enda utom Jasmines kompisar som bryr sig är hennes gudmor Fanny som har tagit hand om henne väldigt ofta, men det går inte längre, nu måste Jasmine flytta till en fosterfamilj fast hon egentligen inte alls vill.


- Måste jag flytta dit? Frågade Jasmine när hon och Fanny höll på att packa in alla saker i Fannys bil eftersom att hon skulle köra Jasmine till fosterfamiljen.

- Jaa, du kommer få det jättebra, och om en vecka så kommer ju du få träffa mig och din mamma igen, men du kommer vänja dig vid den nya familjen.

Jasmine svarade inte, hon tänkte istället mer på den där familjen som hon hade träffat en gång förut också, en mamma, en pappa, 1 riktigt barn och 4 fosterbarn, 5 barn sammanlagt alltså, den äldsta var det riktiga barnet och var lika gammal som Jasmine, 12 år, och hette Tuva, den yngsta var 5 år och hette Linus, och dom andra hade inte varit hemma när Jasmine hade hälsat på så hon visste inte ens namnet på dom.

Fostermamman heter Lena, hon verkar väl rätt så nyfiken, men inte på ett bra sätt, hon var mer som att hon trängde sig på ibland.

Fosterpappan heter Fredrik och verkar ganska trevlig, trevligare än Lena iallafall tyckte Jasmine.


När Fanny och Jasmine var framme så gick Fanny ut ur bilen men Jasmine satt kvar, hon var arg på sin mamma för att hon inte kunnat ta hand om sitt ända barn, hon var arg på Fanny för att hon inte kunde ta hand om henne och hon var förbannad på sin pappa som hade stuckit ifrån familjen och sen träffat en ny tjej, Jasmine hatade sin pappa för det.

Tillslut så öppnade Fanny bildörren.

- Kom då, så ska du se att det blir bra, sa hon.

Jasmine skakade på huvudet men hoppade ur bilen ändå, även fast hon inte kunde hitta en ända bra anledning till det.

När dom gick fram till dörren så öppnade Lena.

- Hej, vad kul att ni har kommit nu, sa hon glatt.

Jasmine kände sig tvingad att le men leendet blev en grimas.

- Hej, sa hon.

Fanny hjälpte till att bära in packningen, sen blev hon bjuden på fika, Jasmine stack till sitt rum som Lena hade visat förut när hon var här, det var ett rätt okej rum ändå, men det ville  hon inte erkänna inför dom andra, speciellt inte för Lena.


Fortsättning följer!   Det är ABSOLUT förbjudet att kopiera mina texter utan att få tillåtelse...se men inte röra -.-


 
 
Felicia ^^

Felicia ^^

21 januari 2009 16:11

hej conniiie

http://www.feliciaaah.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Desirée

21 januari 2009 20:59

wow vad du är duktig den är jätte bra som alla din andra berättelser

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia - 24 april 2009 22:58

Jag har typ helt glömt bort den här bloggen, jag tröttnade helt enkelt på bloggagratis.se, så jag la av med bloggandet helt ett tag, sen försökte jag skapa en på blogger.com, jag skrev ett inlägg, men det var inte heller nåt jag fastnade för, så jag ...

Hej

Av Cornelia - 17 mars 2009 20:57

Förlåt. Förlåt. Förlåt. Förlååt... Jag är en värdelös bloggare :S, har inte bloggat på jättelänge nu, förlåt... Men aja, ska försöka komma igång igen ;)... Idag så vare nationella prov, i både svenska och engelska :S, ojoj... Gick väl rätt så bra på ...

Hej

Av Cornelia - 13 mars 2009 18:36

FÖRLÅT för den dåliga uppdateringen på bloggen, har inget att skylla på, men jag har bara inte hunnit/orkat, men nu ska jag försöka komma tillbaka :p.. Orkar inte köra en genomgång på allt jag gjort under dom här dagarna, så vi tittar direkt till ida...

Av Cornelia - 7 mars 2009 21:24

Förlåt för att jag inte skrev något igår, men var hos Alice då, och hade en underbar dag :)... Samma idag...och imorse när jag och Alice vaknade hos Alice så såg vi på Twilight :'), OMG vad bra den var...ÄLSKAR DEN...<33 Aja, igår så vart det;...

Av Cornelia - 5 mars 2009 19:59

Jag är hopplös, :S, för jag kan verkligen inte slita mig ifrån ''Twilight-böckerna'' <3, jag kommer läsa dom om o om igen :p<33 Hehe, idag har jag vart med Desirée då :), och jag tror nog att hon tycker jag är rätt hopplös hon o...

Presentation

Omröstning

Hur gammal är du som besöker min blogg?
 8-10
 11-15
 16-18
 18+
 Yngre än 8

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards